SKRIVET: 2009-09-05, kl 16:28:20 | PUBLICERAT I: Lifetime

Tidaholm BK

Hello you!

Nu är det lördag eftermiddag, kl är typ 15:54 och jag är väldigt trött!
I morse fick jag&Ida gå upp kl halv 6 (suck) Men det var det värt!
För kl 7 var vi på Tidaholms bk's agilitytävling :D. Först skulle vi mäta
Stella för att se ifall hon verkligen var M eller om hon är L. Jag och Ida
hoppades innerligt på att hon skulle va M... men hon var L. Men det var
bara att ta det, vi hade 2 starter att se fram emot. Ska jag vara ärlig så
är jag väldigt nöjd även fall både jag och Ida diska oss. Stella följde oss
jätte bra på banan! Det ända var att hon blev trött i sin rygg på grund
av de höga hindrena och så var hon lite seg men annars bra. Så det vi
ska träna på till nästa tävling som är i Törreboda är:
- hoppa på höga hinder
- få henne att sluta gena genom ramen på däcket
- och så ska vi kondistion träna henne lite, och farmor inte ger henne så
mycket "onyttigt" eller vad man nu ska säga.
För Hanna vet jag inte exakt hur det gick, men jag såg när hon sprang
agility-klass med Charlie och han var jätte duktig!
Anna&Bellman sattsa på en "pinne" tror jag att man kalla det, för att komma
upp en klass. Och jag trodde att de skulle lyckas för det gick hur bra som
helst för dem, men så hoppa Bellman över kontaktfältet på de näst sista
hindret så de fick fem fel.. så det blev ingen "pinne" idag. Men de har
ju en ny chans i morgon (Y'. Jag kan säga att det tar på krafterna över att
vara på tävling en förmiddag. Men det är grymt kul! :D<3<333<3

Imorgon ska jag gå på höstmarknaden i stan och sedan blir det unghundskurs
ute i skogen. Vi ska testa på lite spår, sök m.m. kul kul (:.

Det var nog det jag hade att säga idag ;) Pussss på er<3


                                            Bellman & Stella<3



Skriv här om du har nått att säga!

Ditt söta namn Kommer du hit ofta?

Din e-post(publiceras ej)

Blogg/hemsida?

Skriv vad du har på ditt hjärta!<3