SKRIVET: 2010-05-26, kl 15:59:04 | PUBLICERAT I: Lifetime

Let me choose and don't say things like that to me..

Jag skulle aldrig ens tänka tanken på att jag någon gång skulle ångra någonting stort som hände sommaren 09. Någonting som faktiskt förändra en del i mitt liv. Det finns en som vet precis ALLT om mig och det är hon. Hon är en av de bästa sakerna som har hänt mig och det är inget jag tvivlar på. Penny den Amerikanska cocker spanieln är mitt liv. Det är hon som vet precis allt. Det är hon som aldrig, aldrig, aldrig skulle säga någonting av det jag säger till någon annan. Hon är den som är hemma och väntar på mig, som vill vara med mig och som aldrig sviker mig. Hon är allt i ett. Hon är min.
Jag har inte all tid i värden, det har jag inte. Jag tycker nog att ni borde förstå det. Jag kan inte vara överallt och det vet ni! Oturligt nog har mina två största intressen krockat i veckan, men jag ger inte upp för det. Jag sluta med fotbollen för att jag tappa glöden en aning och att jag skulle vara redo för en förändring i min vardag. Men efter ett helt år utan fotboll visste jag hur mycket det betydde! Jag är inte bäst, jag är säkert inte ens bra, men jag spelar för det är kul och för att jag ska utvecklas. Men när jag fått upp glöden och jag fått lov av mina föräldrar att börja spela igen, så länge som jag tog hand om penny först, är det värsta som kan hända att någon frågar om jag verkligen hinner med och om jag borde sluta för att jag inte kan vara med på varje träning. Det kan faktiskt sänka en. Jag vet, jag har vetat att det skulle bli mycket som händer den här vårterminen. det är mitt problem inte era. Jag bestämmer om hur jag ska göra i mitt liv och jag väljer båda. Sen får ni tänka hur ni vill, men jag vill inte att ni kommer och tjatar på mig, att jag ska göra ditt och datt. Det kommer vara som det är nu i ungefär 2 veckor till, sen slutar pennys kurser och jag kan vara med på alla träningar på fotbollen. Men just nu får det bli en fotbollsträning och en hundkurs per vecka, okej? Jag är trött på att känna att jag inte räcker till. Snälla låt mig bestämma och sluta tjata. Ni ska veta att jag har fått gett bort lika mycket från båda hållen.
Tack Maria för att jag fått prata ut en aning med dig. Efter det och efter detta inlägg känner jag att jag kan koncentrera mig och FORTSÄTTA göra mitt bästa.
Nu kan jag äntligen ladda inför fotbollsmatchen! (Y)


alma

heja dej viktoria! :D

<3


Sofia

Bra Viktoria att du sätter ned foten. Man måste få göra 2 saker som är kul utan att någon ska klaga på att man inte är på den andra aktiviteten tillräckligt eller hoppa en träning. Hej Viktoria, Kramis.



Skriv här om du har nått att säga!

Ditt söta namn Kommer du hit ofta?

Din e-post(publiceras ej)

Blogg/hemsida?

Skriv vad du har på ditt hjärta!<3