SKRIVET: 2011-02-16, kl 21:21:13 | PUBLICERAT I: tipsis

Silviakaka

Här kommer receptet på Silviakakan taget från http://kalasgott.blogg.se/. Om ni aldrig gjort denna så kan jag berätta att den är jätte lätt att göra och inte det minsta besvärlig. Den är hur god som helst med! Jag tipsar verkligen om den. Den är bra närsom, vid kalas, utflyckter, vanligt fika, ja typ jämt! Hur god som helst, haha(Y)<3.

Silviakaka
1 Långpanna

Kaka
4 Ägg
4 dl Strösocker
4 dl Vetemjöl
4 tsk Bakpulver
4 tsk Vaniljsocker 
2 dl Vatten

Glasyr
100g Smör
1 dl Strösocker
1 msk Vaniljsocker
1 Äggula 
Kokosflingor

Gör så här
1. Kaka: Vispa ägg och socker fluffigt
Tillsätt mjöl, bakpulver och vaniljsocker.
Häll i vattnet och rör smeten slät.
Häll smeten i en bakplåtspapperklädd ugnsplåt.
Grädda i 175°c, 25-30 min.
Låt kakan svalna och börja sedan på glasyren.

2. Glasyr: I en kastrull, smält smöret tillsammans med 
sockret samt vaniljsockret. Vispa försiktigt ned äggulan 
bred genast ut den ljumna glasyren över kakan.
Avsluta med att strö över rikligt med kokos.
Gör och njut! Nu ska jag ta mig en dusch och sedan hoppa i sängen för imorgon blire Lindvallen! :D
Pusshej!



Skriv här om du har nått att säga!

Ditt söta namn Kommer du hit ofta?

Din e-post(publiceras ej)

Blogg/hemsida?

Skriv vad du har på ditt hjärta!<3